Khamis, 5 November 2009

Bekal untuk arini

arini aku bawak bekal lagi...yahooo..soker aku sbb jimat $$$ aku dari berbelanja yg bukan2. lauk yg aku mintak bibik masakkan tu, simple jer...tp sedap di tekak aku..abis ko! sib baik bibik aku letak sket je nasik atas permintaanku...kalau byk, lg sure aku abiskan...kahhhhhhhhh....abis diet aku...tp dietkah aku????
arini aku saje je menggatai pakai suar alladin yg aku rembat kat pavillion...aku soker suar tuh, terus aku rembat...kat mana ek...aku loper la...aku beli mgu lepas...tp baru arini aku pakai...terus aku rasa diri aku cam lagu cistina agulera tuh "Genie in the bottle"....kahhhhhhhhhhh....


lokasi kejadian spt biasa yer...di dlm jamban...sib baik xde makhluk lain dlm gambar nih...




suar aladdin...tp aku soker...very the kembang mambang...gi opis u...tp cam nak gi berjimba...kahhhhhhh...motip??? balik kang senang nak gi berjimba...kahhhhhhhhh lagi


bekal yg bibik aku masakkan...bertingkat2 u...sib baik tupperware kecik...kalau idak, udah ghupe cam nak gi piknik plak...



inside the 1st tupperware...terung goreng ngan nasi seciput...abis aku kejekan...nyummy!!!



telur mata org masak sambal..power u...malatop..kebaboooommmm!!!

8 ulasan:

Ryn berkata...

suar aladin memg suit ngn ko laa beb...npk kurus di mata ku @ ko memg dah kurus?? vavavava....

bekal sikit tp lauk bertambun...hahahahaha...diet diet..haih~~

fazilzura berkata...

FULAWEIIIIIIIIIIII..

smart le ko pakai suor tu.. yg lebih2an tu leh isi mknan tuk tapau .. heehh cz aku tgk ujung kambangg betui.. tp sesuai dgn ko .. betui ler ckp ryn.. ko nmpak slim beb ..

wahh sejak2 dh bwk bekal.. dok kuor gambo mknan je yekkk...

Ibu Mifzal berkata...

fuyo...lawa la suar aladin tuh..

best aa nome bwk bekal..ainey pun kalau leh nak bwk bekal gak..tp sapa nak tolong masakkn? huhu..

Ummi Nuhlan berkata...

pweeewwwiiiittttttttttt
cayalah kak mie...cun la ngan suar tu..1st time tgk ler..maklum ler..imah kan dok hujung sini dah..lambat skit sampai..hehehe..
comei ler suar tu..
kak mie.awat xbeli skali ngan lampu aladin..ehhehe..gosok2 kot2 kuar jin..leh buat permintaan..
kak mie..diet???what???dah ok la badan...hamboih..skali mkn nkasi seciput daaa..kalo imah soheh kebuluq byk tu jer..

nome berkata...

ryn: kahhhh...nampak kurus ke aku pakai suar nih? harus ku rembat lagi la kalau camni...dan harus ku pakai selalu...walaupun ke tmpt tdo...ekeke

zura: selim kah aku? kahhhhh...koyak suar aku beb...semenjak aku bawak bekal nih, haruslah gambar bekal je aku tayangkan ari2...ekeke

ainey: lahai, kalau ainey nak bawak bekal, haruslah berkorban bgn awal la gamaknyer tuk sesi masak memasak...

imah: tu ar imah, la ni akak nak cari lampu aladdin plak..baru la dtg ngan pakej tuk jadi ala2 aladdin...gosok sampai lebam..pastu leh mintak ngan jin memacam kan...haru tol...

AieZa berkata...

lawa2 suar tu lawaa.. mana ko beli.. ade saiz aku tak?? kompom xde tu.. diet2.. isk iskk.. syok gak ada bibikk.. leh suh itu ini.. bibiiikk.. amik ituu.. bibiikk buat ituu.. bestt besttt.. tp byr bln2 fening gakk..

mamashasha berkata...

cantik suar tu padan dgn ko me...kalau aku mesti tak cantik coz aku rendah...wei ko mmg save budget byk...kalau takde org banjer ko makan bekal dr umah....save tu beb..bagus2 tapi akuu rasa utk menjayakan diet ko apa kata ko tukar menu pas ni ko soh maid masak yg kukus aje & sup sayur....kompom beb buleh diet...

nome berkata...

aiza: ekeke....so far lepas kejadian bibik aku buat hal dulu, ada la byk improvement dia buat...tp aku malas nak amik port takut dia melecet nak wat hal lagi..mmg aku akui dia ni rajin memasak dan kemas2 umah..jaga budak pun bleh diharap...gaji dia udah aku naikkan bulan july aritu...skrg ni gaji dia RM450 dari 400 hengget dulu..jd kenalah guna khidmat dia selagi bleh..tp aku idaklah kejam sgt...dia tdo awal apa...kul 9 udah selamat...aku x penah menyuruh dia pun za..dia yg wat sendiri sumer...ok gak kan..ekeke...

bed: ish ko nih, aku penah nampak org rendang pakai suar nih, lawa jerk...ko jgnlah down to earth sangat...ko cute apa...i loikeeee..

mmg save la $$ bawak bekal, aku soker..x yah beli kat luar sbb kl ni sokmo mahal...bed, aku konon2nyer diet..so far adalah turun berbelas2 kilo...ekeke...alhamdulillah..agak2 kalau aku udah termkn berat sket, terus selepas2 itu aku mkn buah atau sayur jer...x pun tahu rebus ari2...kahhhhhh...n'way thanks for the tips...